La SiteUP, am lucrat cu zeci de antreprenori care au ajuns la noi după ce au pierdut luni (și bani) cu câte un „prieten” care „se pricepe” la site-uri. Unii au avut noroc: au primit ceva care arată decent, dar era greu de folosit. Alții au primit ceva funcțional, dar cu informații greu de urmărit și vizualuri copleșitoare pentru vizitatori. Cei mai ghinioniști au fost nevoiți să refacă site-ul de la zero.
De fiecare dată, lecția a fost aceeași: un site făcut greșit de la început nu e doar o pierdere de bani, ci o frână reală în drumul către o imagine profesionistă a afacerii sau brandului tău. Așa că, dacă ai senzația că site-ul tău nu te ajută cu nimic… poate că ai nimerit articolul potrivit.
Îți face site-ul „un prieten” care se pricepe? S-ar putea să plătești de două ori.
În viața fiecărui antreprenor apare, la un moment dat, acel „prieten care face site-uri”. Are o cunoștință care e “programator”, a văzut 2-3 tutoriale și face site-ul într-un weekend. Costă mult mai puțin sau chiar deloc și ai impresia că ai scăpat ieftin. Nu-i absolut nimic în neregulă cu abordarea asta dacă vrei doar să bifezi că ai un site de prezentare și nu te interesează neapărat să câștigi încrederea audienței tale. Dar dacă îți dorești un site profesionist și alegi să îl faci cu cineva care “se pricepe”, cel mai probabil, peste câteva luni o să îți dai seama că site-ul tău de prezentare:
- Nu reflectă calitatea serviciilor sau produselor tale
- Nu convinge pe nimeni să ceară o ofertă de preț sau să te contacteze
- Nu are o coerență sau o structură logică
- E greu de modficat sau nu știi cum să actualizezi informațiile
- Se încarcă greu sau are erori pe mobil
Pe scurt: ajungi să plătești de două ori. O dată pe varianta hobby și încă o dată pentru varianta profi.
Un site făcut cum trebuie nu e doar un “site”. E cartea ta de vizită digitală.
Atunci când oferi o carte de vizită old-school, cel care o primește trebuie să înțeleagă dintr-o privire ce faci și unde să te contacteze. În mod similar, atunci când un vizitator ajunge pe un site de prezentare făcut corect de la început, el ar trebui să înțeleagă în câteva secunde ce oferi, dacă i se potrivește și care-i următorul pas de făcut dacă vrea să meargă mai departe. Un site e locul unde audiența decide dacă brandul tău pare profesionist și de încredere.
Un site bun:
- Vorbește clar și direct cu publicul țintă;
- Răspunde întrebărilor și neîncrederii din mintea clientului;
- Îl ghidează spre o acțiune clară: programare, comandă, cerere de ofertă;
- Arată bine, dar mai ales funcționează perfect pe orice device.
Dacă lipsesc strategia și planificarea, dacă textele sunt făcute la repezeală și designul e „merge și-așa”, te auto-sabotezi.
5 semne că site-ul tău nu a fost gândit pentru conversii
Poți să-ți dai seama dacă prietenul ți-a făcut un site așa cum trebuie sau nu, dacă răspunzi la câteva întrebări simple:
- Se înțelege din prima ce faci sau ce oferi?
- Ai un îndemn clar la acțiune?
- Merg toate linkurile și butoanele?
- Funcționează și pe mobil?
- Ai idee câți vizitatori intră, cât stau și ce fac pe site?
Iată și câteva exemple de bune practici din portofoliul nostru:
Meriți un site care să te reprezinte. Nu unul care doar „există”.
Dacă simți că site-ul tău actual nu te reprezintă sau ai fost deja dezamăgit de cei care ți l-au construit, îți înțelegem frustrarea. Dar vestea bună este că ai de ales. Mai încerci un „prieten care se pricepe” sau lucrezi cu o echipă care construiește site-uri făcute cum trebuie, de la bun început?
Colaborăm cu antreprenori care vor mai mult decât o temă WordPress frumos colorată. Lucrăm cu oameni care vor rezultate. De aceea, fiecare proiect SiteUP începe cu întrebările potrivite și se finalizează cu un site Ușor de folosit și Profesionist.
Site-ul tău de prezentare. Dus la următorul nivel.
Îți dorești un site care funcționează ca o extensie a brandului tău, nu ca un experiment cu prietenii?